Friday, July 20, 2012

အေမွာင္တားတဲ့ ကေလာင္သြား



ဟုတ္တယ္။ ဓားသြားထက္ ပိုထက္ တဲ့ ကေလာင္သြားပါပဲ။ ေရႊစုန္းေခ်ာင္း ဆရာေတာ္တို႔ အျမတ္တႏိုးကိုင္စြဲထား တဲ့ လက္နက္ပါ။ ႏွစ္ေပါင္းေတာ္ေတာ္ ၾကာေအာင္ ႏွလံုးသားေသြးေက်ာက္ေပၚ မွာ တင္ေသြးၿပီးလာခဲ့တဲ့အရာပါ။ စာ ေရးဆရာဟာ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းပီပီ သသျဖစ္ေပၚလာဖုိိ႔အတြက္ပင္ပင္ပင္ပန္း ပန္း ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ယူရတယ္။ စာတတ္တိုင္းလည္း စာေရးဆရာျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူထုထဲကို စာေပအသိ ပညာေပးပို႔ႏုိင္ဖိို႔အတြက္ အရာရာစေတး ၿပီး ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းကိုပုိင္ဆုိင္ခ်င္ တဲ့ စာေရးဆရာကမ်ားပါတယ္။ စီးပြား ေရးအတြက္ ႀကီးပြားေရးအတြက္ စာေရး ဆရာျဖစ္ခ်င္တဲ့လူဆိုတာ ရွားပါတယ္။ ရဟန္းစာဆိုေတာ္ ေလာကမွာေတာ့ စာ ေပ၀ါသနာလည္းရွိ၊ ဒကာ ဒကာမက လည္း ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္၊ ဓမၼစာေပ ျပန္႔ ပြားေရး ေငြပေဒသာပင္စိုက္ထူးလွဴဒါန္း ႏိုင္ငံ ရဟန္းမ်ိဳးဆိုရင္ စာေရးဆရာျမန္ ျမန္ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြရွိပါတယ္။ ဒါက အနည္းစုပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူပုဂ္ၢိဳလ္စာေရးဆရာမ်ားနည္းတူ မဂ္ၢဇင္း ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ခက္ခက္ခဲခဲ ၀င္တုိးၿပီးမွ စာေရးဆရာျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက မ်ားပါတယ္။ စာေရးသူကိုယ္တုိင္လည္း ဒုတိယာအမ်ိဳးသားထဲက ရဟန္းစာေရး ဆရာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၉ခုႏွစ္ကေန ဒီ ကေန႔အထိ စာေပတစ္ခုတည္း စိတ္ၫႊတ္ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့လို႔ ထုိက္သင့္တဲ့ေနရာ ေလးတစ္ခုရလာတာပါ။ ကိုုယ့္ကိုကိုုယ္ ေတာ္လွၿပီတတ္လွၿပီလို႔ မထင္ေသးပါ ဘူး။ ဟုတ္လွၿပီလို႔လည္း မထင္ေသးပါ ဘူး။ ဖတ္မွတ္ေလ့လာႀကိဳးစားဆဲပါပဲ။ စာဖတ္ပရိသက္အေပၚ မထီမဲ့ျမင္ျပဳတဲ့ အေရးသားမ်ိဳးလည္း ဘယ္တုန္းကမွ မေရးခဲ့ပါဘူး။ ကိုုယ္ျမင္တ့ဲအတုိင္း ယံု ၾကည္တဲ့အတိုင္းေရးခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒီအ တြက္လိပ္ျပာသန္႔ပါတယ္။
စာေရးဆရာက စာဖတ္ပရိသက္ အေပၚ မထီမဲ့ျမင္ မျပဳေပမယ့္ စာေရး ဆရာကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳေနသူေတြကေတာ့  ရွိေနပါတယ္။ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သူေတြပါ ပဲ။ စာေရးသူ စာေပေလာကထဲေရာက္ လာ ၁၂ ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ အင္မတန္ကေလာင္ သက္ရင့္တယ္လို႔ မဆိုသာေသာ္လည္း အေတာ္အတန္႔ ကေလာင္သက္ရေနၿပီ လို႔ေတာ့ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူး  ၿပီးသေလာက္ ကာလအပိုင္းအျခားအ တြင္း လူသားဆန္တဲ့ထုတ္ေ၀သူ၊ စာေရး ဆရာအေပၚ ေလးစားတန္ဖိုးထားတဲ့ ထုတ္ေ၀သူဆိုတာ မေတြ႕သေလာက္ပါ ပဲ။ စာေရးဆရာရဲ႕ စာမူကို မတန္တဆ ေစ်းနဲ႔ ၀ယ္အေရာင္းရ တြင္က်ယ္ရင္ အႀကိမ္ေရခိုး႐ိုက္၊ စာေရးဆရာကို ေနာက္ထပ္ခံစားခြင့္မေပး၊ ဒီလို္လုပ္ေန တဲ့ ထုတ္ေ၀သူကမ်ားပါတယ္။ စာေရး ဆရာက ထုတ္ေ၀သူနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္တဲ့အခါ ရွင္ဘုရင္ကို တုိင္းသူျပည္သားက ဖူးေျမာ္ ရသလိုမ်ိဳး မတူသလို မတန္သလုိ မူယာ မာယာလုပ္တဲ့ ထုတ္ေ၀သူေတြနဲ႔လည္း ေတြ႕ရဖူးပါတယ္။ စိတ္ကိုႏိွမ္ခ်ိဳးတဲ့ နည္း ပညာေပါ့ေလ။ စာေရးသူတို႔ကို မတတ္ ဘူးထင္လို႔ စမ္းၾကည့္တာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။  ထုတ္ေ၀သူေတြိကို ရြံတဲ့ေရာဂါရလာ တယ္ထင္မိပါရဲ႕။ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ နစ္ နာမႈေတြဟာ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ရင္ ေဖာ္ထုတ္ ႏုိင္သေလာက္ အမ်ားအျပားရွိေနတာ  ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေတြကို အခုတေလာ သမဂၢ သမဂၢလို႔ ေႂကြးေက်ာ္ေနၾကသူ ေတြက ေဖာ္ထုတ္ၿပီး စာေရးဆရာေတြရ သင့္တဲ့ ေငြေၾကးအခြင့္အေရးဂုဏ္သိကၡာ အခြင့္အေရးေတြကို ကာကြယ္ေပးသင့္ တယ္၊ ကာကြယ္ေပးခ်ိန္လည္း ေရာက္ၿပီ လို႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ စာေရးသူတို႔လို ရဟန္းစာေရးဆရာကိုေတာင္မွ ေစာ္ကား ေမာ္ကားလုပ္ေသးရင္ လူပုဂ္ၢိဳလ္စာေရး ဆရာေတြကိုေတာ့ ေျပာမေနနဲဲ႔ေလ။ ပို လုပ္ၾကမွာေသခ်ာတယ္။ ဒီမိုကေရစီႏို္င္ငံ ေတာ္မွာ အဲသလို ေစာ္ကားလို႔ရပါသ လား။ ေတြးမိေမးမိပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အနည္းငယ္တုန္းက စာ ေရးသူနဲ႔ ညီအစ္ကိုလိုခင္တဲ့ စာေရး ဆရာဒကာႏွစ္ေယာက္ ေက်ာင္းတုိက္ကို ေရာက္လာပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔လက္တြဲလုပ္ ေနတဲ့ ထုတ္ေ၀သူက တိုက္ပိုင္ရဟန္းစာ ေရးဆရာလုိခ်င္တဲ့အေၾကာင္း လာေျပာ ၾကတာပါ။ ပိုက္ဆံအေတာ္ခ်မ္းသာၿပီး စာေပကို ၀ါသနာပါတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ကို ထုတ္ေ၀သူ ကတုိက္ပိုင္အျဖစ္ သံုးတဲ့အခါ ကိုိယ့္ကို ကုိယ္ စာေရးဆရာအတြက္ စားေန၀တ္ လိုအပ္တာေတြတာ၀န္ယူရတယ္။ စာအုပ္ အပ္တာနဲ႔ စာမူခအေၾကရွင္းေပးရတယ္ ဆိုတာကို နားမလည္ပဲ ထုတ္ေ၀သူလုပ္ ခ်င္တဲ့ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ရပါ တယ္။ အသက္က ၂၆ ႏွစ္ဆိုေတာ့ စာ ေရးသူထက္ငယ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာ ေရးသူက ရဟန္းသူက လူပုဂ္ၢိဳလ္။ အဆင့္ ခ်င္းမွ မတူတာပဲ။ မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ စာေရးသူက ေျပာပါတယ္။ ငါစာမူအပ္တာနဲ႔ မင္းငါ့ စာမူခအေၾကေပးရမယ္ေျပာတယ္။ ဒါက ေတာ့ စာေရးဆရာရဲ႕ အခြင့္အေရးပဲ ေလ။ စာေရးတာ စာမူခေလးေလာက္ ေတာ့ရမွျဖစ္မွေပါ့။ ကိုယ့္လုပ္အားကိုုယ္ ေတာင္းဆိုတာ ဘာအျပစ္ရွိပါသလဲ။ ဒါ ကို ဘုန္းႀကီးတန္မဲ့ ေငြစကားေျပာတယ္၊ လုပ္ျပန္ေရာ။ စာမူခေပးပါ့မယ္ လာယူပါ ဆိုလို႔သြားယူေတာ့ ေနသာကုန္လူက ေရာက္မလာ။ အခ်ိန္ေတြ အျဖဳန္းခံ ရတယ္။ စာေရးဆရာကို ထုတ္ေ၀သူ ပိုင္နက္ထဲေခၚၿပီး ပညာျပေစာ္ကားတာ ပါ။ ဒီလိုေစာ္ကားလို႔ရတဲ့ ေခတ္က ေနာက္မွာက်န္ခဲ့ၿပီဆိုတာ ဒီခ်ာတိတ္ မသိ။ သူသိတာ ငါ့မွာေငြရွိတယ္။ ငါလုပ္ခ်င္တာလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ပဲ။ ေငြရွိတိုင္း လုပ္လို႔မရတဲ့အလုပ္ ေတြတစ္ပံုႀကီး ရွိတယ္ဆိုတာ ဒီကေလး သိပံုမရပါဘူး။
မိခင္သန္႔မွ ႏို႔ရည္သန္႔တယ္
ႏို္႔ရည္သန္႔မွ သားေတြသန္႔တယ္
သားေတြသန္႔မွ ႏုိင္ငံသန္႔တယ္။
တဲ့။ ဆိုသူေတြက ဆိုၾကတယ္။ ဒီထုတ္ ေ၀သူခ်ာတိတ္ဟာ ႏုိ႔ရည္သန္႔သန္႔ေသာက္ သံုးခဲ့ရပံုမေပၚဘူး။ ဒီလိုမသန္႔တဲ့ ထုတ္ ေ၀သူေတြနဲ႔ ေရွ႕ေလွ်ာက္လက္တြဲလုပ္ ကိုင္ေနရင္ ျမန္မာစာေပေလာကအတြက္ ရင္ေလးစရာပဲ။ စာေရးဆရာေတြနဲ႔ စာ ေရးဆရာေတြရဲ႕ မိသားစုေတြအတြက္ ပိုရင္ေလးစရာေကာင္းတာေပါ့။ စာေရး ဆရာမိသားစု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ စာေရးဆရာရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ စာမူခေလး အေပၚမွာ အမွီျပဳရွင္သန္ေနၾကရတာ ပါ။ ဒီအခ်က္ကို လစ္လ်ဴ႐ႈထားလို႔မရပါ ဘူး။ စာေရးသူရစရာရွိတဲ့ စာမူခ ေနာက္ ေန႔သြားေတာင္းေတာ့လည္း အျပည့္အ၀ မရခဲ့ျပန္ဘူး။ တစ္၀က္ပဲရခဲ့တယ္။ က်န္ တဲ့တစ္၀က္ေနာက္မွ လာယူပါဆိုျပန္ တယ္။ ဒါဟာ မုသားသံုးလို္က္တာပါ။ မုသားသံုးတာဟာ တရားကိုသတ္တာပဲ လို႔ ေစတိယဇာတ္ေဒသနာမွာ ျမတ္စြာ ဘုရားေဟာေတာ္မူထားတာရွိပါတယ္။ တရားကို သတ္ရင္ လူယုတ္မာပဲလို႔ သိရ တယ္။ ပိုဆိုးတာက ဒီထုတ္ေ၀ခ်ာတိတ္ ဟာ စာေပလုပ္ငန္းကို ဟန္ျပလုပ္ေန တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပဲ။ စာေပေလာကကို အသံုုးခ်ၿပီး တျခားအလုပ္ေတြကို လက္ တစ္လံုးျခားလုပ္ေနတယ္လို႔ စာေရးသူရဲ႕ ငယ္သူခ်င္း အရာရွိတစ္ေယာက္ကေျပာ လာတယ္။ သူက စံုစမ္းေနတာတဲ့။ ဆရာ ေတာ္ ဒီကေလးနဲ႔ ကင္းကင္းေနပါလို႔ လည္း သတိေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔  တုိက္ပုိင္စာေရးဆရာအျဖစ္ကေန ႏႈတ္ ထြက္ေၾကာင္း၊ စာေရးသူရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ကို ဒုတိယအႀကိမ္ မ႐ိုက္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ စာေရးသူရဲ႕ စာမူေတြ ေဖ်ာက္ပစ္ျခင္း၊ ဖ်က္ဆီးပစ္ျခင္းေတြ လုပ္ခဲ့ရင္ ယံုၾကည္ စြာ အပ္ႏွံထားတဲ့ ပစၥည္းကို အလဲြဲသံုးး စားျပဳလုပ္မႈနဲ႔ တရားစြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာလိုက္ရပါတယ္။ ရင္းႏွီးသူတခ်ိဳ႕က ေတာ့ စိတ္ေလွ်ာ့ပါဆရာေတာ္လို႔ ဆိုၾက တယ္။ စိတ္မေလွ်ာ့ႏုိင္ပါဘူး။ စာေရးသူ တို႔က ေလွ်ာ့လိုက္ရင္ စာေရးသူတို႔ေလာက္ မေျပာရဲတဲ့ စာေရးဆရာအစဥ္အဆက္ ခံရေတာ့မွာပဲ။ တရားဥပေဒအရလည္း ဒီေကာင္ေတြကို ဆံုးမရမယ္။ ပညာရွင္ ဆန္ဆန္လည္း ဆံုးမရမယ္။ လာမယ့္ တရားပြဲရာသီေရာက္တဲ့အခါ ဓမ္ၼာသန ပလႅင္ေပၚကေန ဒီမသန္႔တဲ့ ထုတ္ေ၀သူ ေတြအေၾကာင္း၊ ယုတ္မာေကာက္က်စ္ မႈေတြအေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ျပရမယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား အဂၤုတၱရ နိကာယ္မွာ ေဟာေတာ္မူသလို ေကာင္းေကာင္းဆံုးမ  ပစ္ရမယ္။
အေမွာင္တားတဲ့ ကေလာင္သြား ဟာ ေငြေၾကးဥစ္ၥာထက္ ပိုစြမ္းတယ္၊ ပို ျမင့္ျမတ္တယ္။ ကေလာင္သြားကို ေငြ ေၾကးဥစ္ၥာက အေလးအျမတ္ျပဳရတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ထုတ္ေ၀သူေတြသိသြြား ေစရမယ္။ စကားတစ္လံုးစာတစ္ေၾကာင္း က ဘ၀ေကာင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲေပး ႏုိင္သလို ဘ၀ဆိုးေအာင္လည္း ေျပာင္း လဲေပးႏို္င္ေၾကာင္း အေလးအနက္သိေစ အပ္ပါတယ္။
မတရားမႈ၊ ေစာ္ကားမႈမ်ားကင္းေ၀း ၾကပါေစ။

က်မ္းကိုး-(၁) အဂၤုတၱရကာယ္။
       (၂) ဇာတကပါဋိေတာ္။
ေရႊစုန္းေခ်ာင္းဆရာေတာ္
အရွင္၀ိစိတၳာလကၤာရ

No comments:

Post a Comment